טיפים לארגון החתונה

 

ארגון חתונה - מה? מתי? איפה? המירוץ לתכנון חתונה מתחיל

 

כשמגיע הרגע להתחיל לתכנן, יש כמה דברים מרכזיים שצריך לחשוב עליהם:

 

תקופה        

 

באיזה חודש הייתם רוצים להתחתן? בקיץ מזג האוויר יותר נוח, ניתן לערוך את החופה תחת כיפת השמים, והחתונה בדרך כלל נמשכת עד שעות מאוחרות יותר. עם זאת, גם המחירים יקרים יותר וכשהחתונה בחוץ, בקיץ שלנו, תמיד יש סיכון שיהיה חם מדי, והרי אף אחד לא רוצה שהאורחים שלו יתחילו להזיע... בנוסף, הרבה אנשים רוצים לחגוג בקיץ, ולא פעם נוצר "עומס של אירועים" שעלול להכביד על האורחים.

 

חתונה בחורף היא בדרך כלל חסכונית יותר. רוב המקומות ושלל הספקים מתמחרים את שירותיהם במחירים זולים יותר בתקופה הזאת. בנוסף, יש פחות אירועים ולכן האירוע שלכם יהיה ייחודי ויבלוט. חתונה בחורף תיערך, כמובן, במקום סגור או לכל הפחות מקורה וכדאי לזכור שתמיד ייתכן מזג אוויר סוער וסגרירי שעלול להשאיר כמה מהמוזמנים בבית...

 

מקום לחתונה - גן / אולם / טבע / בית

 

איפה הייתם רוצים לערוך את החתונה? האם במקום פתוח או באולם סגור? או שאולי לשלב בין חוץ ופנים? האם אתם מעוניינים בחתונה אינטימית בבית או מעדיפים למצוא את המקום הייחודי שלכם בטבע ולתכנן שם את החתונה שלכם בעצמכם?

 

כמובן שמומלץ להתחשב במזג האוויר: בחורף עלול להיות קר מדי לערוך חופה תחת כיפת השמים, ובקיץ עלול להיות חם מדי לריקודים בחוץ.

 

עניין של זמן

 

האם אתם מעוניינים באירוע רשמי וחגיגי יותר בערב או שאתם מחפשים את האווירה השלווה והנינוחה של שעות אחר הצהריים? אירוע ביום שישי בצהריים הוא בדרך כלל זול יותר, ומאחר שלמחרת לא הולכים לעבודה, האורחים לא ממהרים ללכת הביתה.

 

מיקום גיאוגרפי

 

מומלץ להתחשב במקום המגורים של המשפחות והחברים. אנשים לא כל כך אוהבים לנסוע שעתיים בפקקים בדרך לחתונה. אם המשפחות גרות באזורים שונים בארץ, מומלץ לחפש מקום טוב באמצע.

 

חשוב לשים לב שישנם הבדלי מחירים משמעותיים בין אזורים שונים בארץ: בצפון ובדרום הרבה יותר זול לעומת אזור המרכז והשרון. גם מחירי הספקים משתנים בהתאמה.

 

כמה מוזמנים?

 

כדי לחפש מקום שמתאים לכם, חשוב לדעת כמה מוזמנים יש לכם, פחות או יותר. בקשו מהמשפחות להעביר לכם רשימות כלליות והכינו רשימה גם בעצמכם. במידת הצורך, תוכלו לצמצם את הרשימות בהמשך. ברוב המקרים, הרשימה תגדל ככל שהחתונה מתקרבת, אך כשמתחייבים מול המקום שבו תיערך החתונה, מומלץ להתחייב על מספר נמוך יותר של מוזמנים כי תמיד תוכלו להגדיל את הרשימה, אבל לא להקטין אותה – המספר שתתחייבו עליו יהיה מינימום המנות שעליהן תחויבו לשלם.

 

עלות חתונה - הכל עניין של מחיר

 

חשוב להגדיר תקציב ולהחליט מה חשוב לכם ולא תוותרו עליו ועל מה אפשר להתפשר. לדוגמה, אירוע ביום חמישי עולה הרבה יותר מאירוע בכל יום אחר בשבוע. חשוב מאוד להיות מודעים להוצאות כדי לא לחרוג מהתקציב. ראו בעזרה מההורים מתנה, כך תרגישו שאתם אלה שמנהלים את האירוע מבחינה כספית ומחליטים איך לחלק את התקציב ותהיו ערים יותר לעלות החתונה הכוללת.

 

החתונה עצמה נמשכת כמה שעות, אבל ההכנות יכולות להימשך מספר חודשים. נצלו את התקופה כדי ליהנות מהתכנונים. זה האירוע שלכם וכולו רק בשבילכם – חבל שלא תיהנו בדרך. לכן, השתדלו להימנע מוויכוחים מיותרים, ונסו להתפשר וללכת לקראת בן הזוג ובני המשפחה.

 

זכרו תמיד שכולם מוזמנים לייעץ, אבל רק אתם תחליטו.

 

בחירת מקום לחתונה

אחרי שהחלטתם מה סוג האירוע שאתם רוצים והיכן תרצו לערוך אותו, הגיע הזמן לרדת לשטח.

מומלץ לקבוע פגישות מסודרות במקומות שאתם באים לבדוק. כך תדעו שמקדישים לכם את מלוא תשומת הלב ולא יתייחסו אליכם "על הדרך".

 

עדיף לקבוע פגישות בימים שבהם יש אירוע, כך תוכלו להתרשם מהעיצוב, מהתאורה ומהאווירה הכללית.

מקום נראה שונה כאשר הוא עם כל "התפאורה". בנוסף, תוכלו גם לבדוק בזמן אמת איך האירוע מתנהל שם, האם השירותים נקיים, למשל, האם הישיבה מרווחת או צפופה.

 

אל תקבעו יותר משתי פגישות בערב, זה עלול להיות מתיש.

כדאי לראות מספר מקומות כדי להתרשם אבל לא כדאי להפריז, כדי לא להתבלבל יותר מדי.

 

חשוב לזכור כי כל מקום מתמחר את שירותיו בצורה אחרת.

אחד כולל במחיר את שכר המלצרים, אבל לא כולל הגברה ותאורה. אחר, כולל תאורה אבל לא הגברה.

ערכו רשימה מפורטת שכוללת כל פרט כדי שתוכלו להשוות בין המקומות ביתר דיוק.

 

DJ, מוזיקה ומה שביניהם

אחד המרכיבים הכי חשובים בחתונה הוא המוזיקה ובחירת שירים לחתונה.

 

חתונה יכולה להיות סוערת ומהנה בטירוף הודות לשירים ולאווירה הנכונה. לכן, חשוב לבחור תקליטן (הידוע גם כ-DJ) שיתאים למה שאתם מחפשים.

חיפוש אחר מישהו כזה, הוא קצת כמו לצאת לדייטים כדי למצוא את האחד.

אם לא תרצו תקליטן, אפשר גם להביא הרכב של נגנים, להקה לחתונה או זמר, ואפשר כמובן לשלב ביניהם.

 

בפגישה עם התקליטן או ההרכב תקבעו יחד את סוגי המוזיקה שתרצו בחתונה: בין אם מדובר בז'אנר מסויים, תקופה (שירי שנות ה-60, ה-70 וכו'), מוזיקה מזרחית, ישראלית ועוד.

אתם יכולים להחליט כמה שירי טנגו ינגנו לקהל הבוגר, וכמה שירים במזרחית יהיו בחתונה. בסופו של דבר, הכי חשוב שתסמכו על התקליטן שיידע לקרוא את הקהל ולהתאים ברגע האמת את השירים.

אם יש שירים לחתונה שתמיד חלמתם שייתנגנו – זה המקום להגיד זאת. כך גם בנוגע לשירים שממש לא הייתם רוצים לשמוע.

 

חלק חשוב לא פחות הוא בחירת שיר כניסה לחופה, שיר לשבירת הכוס, ושיר סלואו (אם תרצו).

התייעצו עם התקליטן וביניכם כדי למצוא את השיר המסויים שיגרום לכם להרגיש פרפרים בבטן.

 

במקומות רבים יש כיום מסכים שאפשר להקרין עליהם VJ – וידיאו גרפי שמחובר למוזיקה בזמן אמת או אפילו קליפים של השירים המנוגנים.

 

לבסוף, חשוב לדעת שבכל אירוע, יש לשלם סכום לאקו"ם (אגודת קומפוזיטורים מחברים ומו"לים למוסיקה בישראל) עבור שימוש בזכויות יוצרים. ניתן לשלם באתר האינטרנט של האגודה ולאחר התשלום, תקבלו מספר אישור.

 

בחירת צלם

Say Cheese…
אחרי חודשים של הכנות ויום אחד מאושר, בסופו של דבר נשארת המזכרת מהחתונה: התמונות והסרט. 
הצלם הוא אחד האנשים שילוו אתכם מתחילת היום הגדול ועד סופו, ולכן חשוב שתהיה עמו כימיה טובה. מלבד זאת, חשוב לבחור צלם שיהיה נוח ומקצועי גם אחרי האירוע, כי למעשה, רוב ההתנהלות מול הצלם נעשית אחרי החתונה: העברת התמונות, עיצוב האלבומים, קבלת סרט החתונה וכו'.
כשבוחרים צלם חשוב להסתכל עלעבודות קודמות שלו ולראות אם אתם מתחברים לסגנון הצילום, לעיצוב האלבומים ולעריכת הווידיאו. 

 

כמות הצלמים תלויה בכמות האורחים שלכם. לחתונה של 250-350 מוזמנים, מומלץ לקחת שני צלמי סטילס וצלם וידיאו אחד. כמובן שהכל גמיש ותלוי ברצונותיכם.
חשוב לברר עם הצלם איזו חבילה הוא מציע: כמה תמונות מגיעות לכם, כמה תמונות נבחרות לאלבום, כמה אלבומים מקבלים, האם יש הגדלות. בנוסף, חשוב לברר באיזה ציוד הצלם משתמש, האם יש לו גיבוי והאם הוא משתמש בפורמט HD (איכות טובה יותר).

 

לקראת היום הגדול חשוב לתאם עם הצלם שעת הגעה שלו ושל הצלם הנוסף. כמו כן, חשבו איפה תרצו להצטלם ותכננו כך שיישאר מספיק זמן להצטלם עם המשפחות שלכם (לפחות חצי שעה).

 

דבר אחרון, כדי שלא תגלו בדיעבד שכל התמונות הן של השכנה ובעלה, מומלץ להראות לצלמים את מי חשוב לצלם (המשפחה והחברים הקרובים).

 

אישורי הגעה

בתחילת הדרך התחייבתם על מספר מוזמנים מסויים וכמה ימים לפני היום הגדול, תצטרכו לתת מספר סופי. קצת מלחיץ, אבל אפשר לעשות זאת.

 

מומלץ להתחיל לבקש את אישורי ההגעה כמה שיותר מאוחר – שבוע לפני האירוע ואפילו פחות. אם תתחילו לפני כן, אנשים עוד לא ידעו לומר לכם בוודאות האם הם מגיעים ובאיזה הרכב. לאנשים פחות נוח "להתוודות" שלא יגיעו לאירוע בפני הזוג המתחתן או המשפחה הקרובה ולכן מומלץ להיעזר באנשים חיצוניים בעניין הזה. כמובן שעם המשפחה והחברים הקרובים אפשר לדבר ישירות, אבל למוזמנים מקרבה רחוקה יותר כדאי לטלפן. תתפלאו לכמה אנשים שהבטיחו שיגיעו, פתאום "צץ" משהו.
 

יש כמה אפשרויות לבדוק את אישורי ההגעה. האחת היא לשכור חברה חיצונית שעושה עבורכם את השיחות. השנייה, לגייס חברים טובים שיעזרו לכם. אם אתם מחליטים לערוך את השיחות בעצמכם בכל זאת, החליפו צדדים. כלומר, הכלה תטלפן למשפחת החתן ולהפך. 
כשאתם מתקשרים, הציגו את עצמכם כנציגים ממקום האירוע, שמבקשים לוודא הגעה עבור החתונה שלכם. שאלו האם הם מגיעים, ובאיזה הרכב.

 

לתשומת לבכם, המספר שתקבלו לאחר אישורי ההגעה יורד בעוד עשרה אחוזים בערך מפאת תקלות שונות שקורות ברגע האחרון (אין בייביסיטר, מחלה וכו').

 
ככל שאישורי ההגעה יהיו מדוייקים יותר, תוכלו לחסוך לעצמכם הפסד כספי.

 

סידורי שולחנות

זהו אחד החלקים הקצת יותר מעיקים בתכנון החתונה, כיוון שמדובר בסוג של פאזל אנושי שעליכם להרכיב, תוך נסיון לרצות את כולם. אבל אל דאגה, אתם תצליחו!
תחילה, תקבלו מפת הושבה מהמקום שהחתונה תיערך בו, ובה תראו בכלליות איפה ממוקמים השולחנות. לאחר שתבדקו את אישורי ההגעה ותדעו כמה מוזמנים מגיעים מכל צד, חלקו את השולחנות לשני אזורים, אחד לכל משפחה. כך יהיה קל לכל צד לבקר את אורחיו במהלך האירוע.  

 

הקציבו לכל צד מספר שולחנות ותנו להורים לסדר את ההושבה של המוזמנים שלהם בעצמם. מומלץ למלא את השולחנות ולא להשאיר מקומות ריקים, כך מובטח שירות טוב יותר.
מומלץ להושיב את הצעירים קרוב יותר לרחבה ואילו את המבוגרים רחוק יותר, כדי שהמוזיקה לא תפריע להם. בחלק מהמקומות יש אפשרות להושבה ב"שולחנות אבירים" (שולחנות ארוכים מוגבהים), בדרך כלל אפשר להושיב שם צעירים.

 

את המוזמנים שלא בטוח שיגיעו מומלץ לשלב כחלק משולחן ולסמן אותם בכוכבית. כך גם השכן שהגיע בסוף לחתונה, למרות שלא היה בטוח, ישב עם שאר השכנים ולא ימצא את עצמו בשולחן של כל מי ש"לא היו בטוחים".

 

דבר נוסף, אם ידוע לכם על מוזמנים שמגיעים עם עגלות ילדים וצריך להשאיר להם מקום או מוזמנים שדורשים התייחסות מיוחדת, חשוב לציין זאת במפת ההושבה. (לדוגמה,אם עורכים בופה ורוצים שיגישו לאנשים מבוגרים).

 

תפקיד החברה בחתונה

זה היום של הכלה, אבל בלעדייך זה לא יהיה אותו דבר...

 

תפקיד החברה הכי טובה בחתונה.
במשך חודשים נעמדת לצד חברתך הטובה, שמעת את כל ההתלבטויות, רעיונות והיית שותפה למתחים ולשמחות הקטנות שבהחלטות. והנה, הגיע היום הגדול, ואת נרגשת (ומותשת), וגם בערב הזה, יש לך לא מעט תפקידים. בחו"ל קוראים לתפקיד של החברה הכי טובה – Maid of Honor, בהחלט מגיע לך כבוד!

 

המרגיעה הלאומית 
יום החתונה עלול להיות יום לחוץ. כל התכנונים שבכל התקופה האחרונה – מתנקזים ל24 שעות הקרובות. הכלה תלוייה בהרבה ספקים (מאפר, ספר, צלם...) וכל עיכוב קטן של אחד מהם, יכול להוביל להחסרת פעימה. חשוב שתהיי שם על מנת להרגיע את הכלה, ולהוריד את מפלס המתח והלחץ. תמיד תשמרי על קור רוח ותנסי לעזור לכלה לקחת את הדברים בקלות. חשוב שהיום הזה יהיה כייפי עבורה ולא יהפוך להיות סיוט מתמשך.
 

אבל קבענו ב10:00... 
בהמשך לתפקידך כמרגיעה לאומית, במידה ואכן יש "חוסר דיוק" בזמנים של הספקים השונים והכלה נכנסת ללחץ, מומלץ שאת תהיי זו שעורכת את שיחות הטלפון לברר מה מצבם. הכלה הרגישה עוד עלולה לאבד את סבלנותה ולאבד מקסמה וחשוב לשמור על אווירה טובה עם מי שאחראי על איך שהכלה נראית.
 

במקרה הכינותי מראש
פשלות יכולות לקרות. וביום חשוב ולחוץ שכזה, תפקידך הוא להיות המושיעה. בין אם זה לקפוץ לקנות גרביון שנקרע, לפתע צבע האודם שתוכנן לא מתאים, הפרנץ' בציפורניים התקלקל וצריך לתקן – כל אלה, בגזרת אחריותך. 

 

Say Cheese
הצילומים של הזוג לפני החתונה הם אחת המזכרות הנפלאות מהיום הזה. מתי עוד יש כזו הזדמנות להצטלם בידי מומחה כאשר הזוג נראה במיטבו?  כדי למנוע "פשלות" קטנות בתמונות שייתגלו בדיעבד, חשוב שתהיי עירנית לכל מה שיכול לצוץ: פירור בשיניים, אודם שנמרח, כתם על השמלה או שערה סוררת...

טיפ קטן נוסף: תני לכלה לשתות רק עם קש, כך לא יימרח האודם.

 

תאכלי משהו, את חיוורת...
יום החתונה הוא יום ארוך. הוא מתחיל בשעות הבוקר ונמשך עד הבוקר הבא (הלוואי). האדרנלין וההתרגשות מציפים את הכלה אך היא עדיין חייבת לשמור על כוחות. לכן, חשוב לדאוג שהזוג יאכל מעט מהאוכל המשובח שמוגש בחתונה לפני שהאורחים מגיעים, כך גם יישמרו על כוחותיהם ובעיקר – חשוב לרפד את הקיבה לפני שמתחילים לשתות...
 

עומדים להתחיל
הקבלת פנים בעיצומה, כולם אוכלים, שותים ונהנים. הזוג מתכונן לחופה בחדר חתן-כלה וזה הזמן שבו צריך למצוא את הרב/ אח/ עדים/ הורים/ מחזיקים את החופה/ שושבינות שמפזרות פרחים או כל אחד אחר. היות ואת מכירה את הנפשות הפועלות, מאוד יעזור אם תוכלי לאתר את הדמויות המבוקשות ולכוון אותם למקום היעד שלהם.

 

מקודשת, מקודשת, מקודשת
רגע אחרי שבירת הכוס מתחילה ההסתערות על החתן והכלה. כולם באים לנשק ולחבק את הזוג וכדי שיהיה לכלה קצת יותר נוח, חשוב לנסות לזנק לעברה, ואחרי שתהיי הראשונה (או השנייה למעשה, אחרי החתן), לחבק ולברך – עזרי לה להוריד את ההינומה. זה יקל עליה מאוד. מובטח. חשוב להחזיר את ההינומה למקום מסודר (בדר"כ החפצים של הזוג נמצאים בחדר חתן-כלה)
 

יאללא בלאגאן
החלק הכייפי והמשחרר ביותר של הערב הגיע – הריקודים. "יין ישמח לבב אנוש": יין או כל אלכוהול הוא חלק בלתי נפרד מהאירוע. חשוב מאוד (מאוד מאוד) לתת לכלה לשתות משקה מסויים אחד שתבחר לפני החתונה. לא לערבב, ולא לאפשר לאנשים להשקות אותה מה שהם רוצים. אף אחד לא רוצה למצוא את הכלה בשירותים... מלבד זאת, היי ערה לכמויות השתייה שניתנות לכלה ודאגי גם להשקות אותה בכוסות מים.
 

הטבע קורא
קצת שיכורה (לא רק מאלכוהול, גם מאדרנלין...), ועם שמלה שאולי לא כ"כ פשוטה לתפעול, הכלה שלנו זקוקה להתפנות... עזרתך נחוצה ביותר! הכל תלוי ברמת הקרבה ביניכן, אך אין ספק שחשוב שתהיי שם לעזור לכלה על כל תקלה שאולי יכולה לקרות.
 

טאץ' קטן
עזרה להחליף לשמלה נוספת, להחליף נעליים, לסדר איפור / שיער – מזל שלכלה יש אותך!
בגדול, את האדם שהכלה הכי סומכת עליו שיהיה שם עבורה. אם משהו משתבש: התסרוקת התפרקה, השמלה נקרעה או כל אסון אחר שיכול לקרות – תשמרי על קור רוח ותתפעלי את האירוע ברוגע ונינוחות, תוך כדי שאת מרגיעה את הכלה. 

 

אז נכון שזה היום של החתן והכלה, אבל היום הזה לא יכול להיות מושלם בלעדייך. 
יש לך אחריות לא קטנה, אבל תדעי שהצלחה של היום הזה היא הצלחה שלך! 

 

חתונה מיוחדת

כל זוג רוצה שהחתונה שלו תהיה "שונה". יש הרבה אפשרויות לייחד את האירוע אשר כרוכות בתשלום לא קטן (אמן אורח, מתנות , אביזרים לרחבה וכו'). אך השאלה היא, איך לעשות זאת, במינימום הוצאות. 
להלן מספר טיפים, שכל זוג יכול לעשות, עם קצת השקעה ונכונות.
 

סגרתם מקום? ספרו לנו
סגירת מקום האירוע היא למעשה החותמת הרשמית לתאריך החתונה. דבר זה קורה כמה חודשים לפני החתונה אך שליחת ההזמנות נעשית רק כחודש לפניה. אתם מוזמנים לשתף את המוזמנים בתאריך הנבחר ולעורר כבר מעכשיו את ההתרגשות והציפייה. בחו"ל זה נקרא  Save The Date וגם בארץ החל הטרנד הזה. הSTD יכול להיות הזמנה הנשלחת במייל (או אם תרצו לתיבות דואר, לשמרנים מבינינו). ההזמנה יכולה להכיל טקסט עם התאריך, תמונה שלכם עם הטבעת או כל דבר שתרצו. אפשר להכין גם סרטון קצר שיהווה "טיזר" לקראת האירוע.
http://www.youtube.com/watch?v=OU_iYkC-PoQ

 

www. אנחנו מתחתנים.
היום, כשהכל נמצא און-ליין, אין דבר שלא מתנהל / מתועד באינטרנט. ישנן המון אפשרויות (חינמיות) להכנת אתר לחתונה שלכם.
באתר תוכלו לספר קצת עליכם, על ההיכרות, הצעת הנישואין ולשתף תמונות. כך גם מוזמנים שלא אתם הזמנתם אישית, יוכלו להכיר אתכם קצת יותר טוב.  בנוסף, תוכלו להכניס את תוכן ההזמנה, מפת ההגעה, לתת אפשרות לאשר הגעה, להשאיר מקום לברכות, לספור את הימים לחתונה ועוד.

 

אז מי אתם באמת?
למרות שבערך 1/3 מהאורחים כלל לא מכירים אתכם אישית, הם עדיין באים לכבד אתכם ביום המאושר שלכם. כדי לקשר אותם קצת יותר לאירוע ולהכיר אתכם מעט, אפשר להציב אלבום קטן בכניסה למקום (או בכל חלל אחר שמתאים), שמספר קצת עליכם, על ההכרות שלכם / הצעת האירוסין ומשלב תמונות.
אפשרות נוספת היא להקרין סרטון קצר עליכם ברקע / רגע לפני החופה (השלב בו כמעט כולם מרוכזים וקשובים), או אחרי האוכל. במקומות בהם יש מסכים – ניתן להכין מצגת תמונות של הזוג שתרוץ ברקע, דבר שבהחלט יכול להוסיף.

 

מרכזי שולחנות ייחודים רק לכם
בדרך כלל המקום בו החלטתם להתחתן יציע לכם הצעות רבות לעיצוב השולחנות, במקרים רבים הדבר כרוך בתשלום נוסף, אך בהחלט אפשר לעשות זאת לבד! עם קצת תושייה ורצון להשקיע, יש מגוון של הצעות זולות שניתן להכין (באינטרנט שפע רעיונות). בנוסף, אפשרות מקורית שתעלה חיוך על פני כל אחד מהאורחים, היא לשים בכל שולחן, על פי מספרו, את התמונות שלכם באותו הגיל. כך למשל, בשולחן מס' 9, יופיעו תמונות של החתן והכלה מגיל 9 (בהתחשב כמובן בגילכם ובכמות השולחנות...).

 

חור בשמלה? הנעליים פוצעות? יש מי שדואג לאורחים
זה יכול להיות מאוד מביך לגלות שתוך כדי ריקוד סוער, נפער חור בשמלה של אחת המוזמנות... החשיבה על הפרטים הקטנים בחתונה שלכם, באה לידי ביטוי פה. הצבה של סלסלה עם דברים שונים בשירותים, יכולה להיות הפתרון המושלם להרבה בעיות קטנות שצצות. מה אפשר לשים? סוכריות מנטה, סיכות ביטחון, חוט ומחט, קיסמי שיניים, גומיות לשיער, מגבונים לחים, פלסטרים, אקמול, תחבושות הגייניות ועוד.

תופתעו לגלות כמה האורח במצוקה יישמח לגלות את ה"הצלה" שלו בסלסלות.

 

טקס החופה – עם תוספות
לא משנה באיזה סוג טקס תבחרו, האורחים שלכם כבר מכירים את ההתנהלות השגרתית. יש המוצאים בטקס החופה כמעייף "ולא נגמר"... כמובן שעבורכם, מדובר בשיא הערב אז בכדי להפוך את הטקס למעט יותר אישי ו"שלכם", אפשר להוסיף הקראת דברים המוקדשים זה לזו, שיר שיוקדש לכם או כל קטע מנגינה. רק שימו לב שהטקס לא הופך להיות ארוך מדי, שלא תאבדו את הקהל.

 

מוכשרים שכמוכם
אם יש לכם איזה כשרון (חבוי או גלוי), שנראה לכם מתאים לאירוע שכזה, אתם מוזמנים להציג אותו.

שיר, ריקוד, נגינה, כתיבה – כל אלה יוסיפו טאץ' אישי למהלך המוכר של האירוע ויצליחו לייחד אותו.
אם התחלתם ללמוד לנגן על כינור שבוע לפני החתונה, אפשר לוותר...

 

תודה שבאתם
כל החתונה סובבת סביבכם, אתם המרכז של האירוע. יחד עם זאת, חשוב להודות לכל אלו שבאו לחגוג עמכם. לרוב, הזוג עדיין רוקד ברחבה כשהאורחים מתחילים ללכת חזרה הבייתה ולא מספיק להודות להם אישית. אפשרות נחמדה להודות לאורחיכם היא ב"מתנה" סמלית המודה לאורחים. המתנה יכולה להיות בעלות כספית בהתאם לתקציבכם (לדוגמא: עציץ לבית, זרעי צמח תבלין, מסגרת לתמונה, חלה לשבת בחתונות שישי וכד'), אך המתנה יכולה להיות גם משהו שתכינו לבד בעלות מינימלית (כרטיס תודה, מגנט למקרר, סוכריות/ שוקולדים באריזה יפה וקטנה וכד').

 

לסיכום, חתונה היא גם ככה הפקה לא זולה וחבל להוציא סכומי כסף מיותרים על דברים שאפשר להכין לבד. בקלות תוכלו להפוך את החתונה שלכם לייחודית וזכירה על פני שאר החתונות.

ואל תשכחו – החתונה תהיה מיוחדת לא משנה מה יהיה בה. היא שלכם.
 

 

יום לפני החתונה

אחרי חודשים של הכנות, החלטות ותכנונים, זהו זה, מחר זה מגיע, היום שחיכיתם לו כל כך! ההתרגשות בשיאה והמתח עולה, אז כדי לא להלחץ ולהתבלבל – להלן כמה דברים חשובים שזה הזמן לסגור אותם:
 

תשלומים – הרבה מהספקים גובים את הכסף ביום האירוע. הכינו את הצ'קים מראש, כך שלא תצטרכו להתעסק בכספים ואולי לעשות טעויות בסכומים (פיקדון לשמלה, רב, מקום, די ג’יי, בר, קייטרינג, צלם וכו').
 

טיפים – זה הזמן לעשות גיחה קטנה לבנק ולהוציא כסף מזומן עבור כל הטיפים שאתם מתכננים לתת באירוע. זכרו שביום החתונה אתם לא תהיו מרוכזים ותהיו עסוקים בהמון דברים קטנים לכן, כדי למנוע טעויות, הכינו לכם רשימה מסודרת של כל מקבלי הטיפים והכינו לכל אחד מעטפה נפרדת. כך תוכלו לתת במסודר לכל אחד את מה שתכננתם, מבלי להתבלבל או לשכוח מישהו.
קחו איתכם גם קצת מזומן "עודף" למקרה שפתאום תצטרכו או תגלו מישהו ששכחתם וברצונכם לפרגן לו.
 

להביא את כל "האקסטרות" למקום האירוע – דאגתם לכיבוד שיהיה על הבר? להפתעות שיחלקו על הרחבה? הכנתם את מרכזי השולחנות? מוסיפים שתייה אלכוהולית? את כל הדברים הללו העבירו למקום האירוע כבר יום קודם. כך תוכלו להיות רגועים ביום החתונה שהכל יאורגן במסודר במקום האירוע, השתייה תקורר ואתם תצטרכו לדאוג לדבר אחד פחות לסחוב ביום החתונה...
 

מי יושב איפה? – רגע לפני, רשימת המוזמנים כבר נסגרה, העברתם את מספר האורחים שאמור להגיע למקום האירוע, זה הזמן להכין את פתקיות ההושבה על פי רשימה מסודרת. בנוסף, מומלץ להכין שתי רשימות נוספות שתתנו במקום האירוע: האחת, רשימת המוזמנים לפי סדר א'-ב', השנייה – רשימת המוזמנים לפי שולחנות. 
שתי הרשימות יעזרו לחיפוש קל יותר של אורח, במידה ולא נמצאה לו פתקית ההושבה.
 

החלטות אחרונות – זה הזמן לסגור כמה דברים קטנים שנשארו פתוחים. בזמן הצילומים לחתונה, דאגו שיש מי ששם עינו על הרכב, רכב חתונה מקושט מושך תשומת לב שעלולה להוות פתח לפריצות. זו הסיבה שמומלץ לתכנן מראש מי לוקח את הצ'קים בסוף האירוע? החליטו מי מסיע אתכם למקום האירוע ומי מחזיר אתכם? מיהו "איש הקשר" בזמן האירוע שאחראי על פתרון בעיות (טפו, טפו, טפו...) ועל ספירת האורחים יחד עם מנהל האירוע מטעם המקום? חשוב שאיש הקשר יהיה קרוב למשפחה כדי שיכיר את הנוכחים (קרוב משפחה, חבר קרוב). 
 

הכינו תיק ליום שלמחרת – היום שלכם ארוך ואתם תבלו חלק גדול ממנו מחוץ לבית. חשוב שדברים הכרחיים יהיו עמכם: טישו, מטליות לחות, חומר ניקוי לכתמים, דאודורנט, עזרה ראשונה ושנייה, כפכפים, חולצה נוספת לחתן, מטען לטלפון הסלולרי, בושם, כסף מזומן, סיכות ביטחון, תחתונים או מחטב / הלבשה תחתונה המיועדת לשמלה, מראה קטנה, מקלוני צמר גפן, טיפות עיניים להרגעה, עדשות או משקפיים להחלפה, שפתון, פודרה, ליפ גלוס, פינצטה, פצירה, כדורי הרגעה למי שצריך.


הכינו תיק לליל הכלולות – במידה ואינכם חוזרים לביתכם, הכינו מראש את הציוד שברצונכם לקחת לליל הכלולות. 
 

לנוח - אחרי שהכל מתוקתק ומאורגן, נצלו את הזמן להרגע ולנוח, לעשות מסג' או לערוך ארוחת בוקר מפנקת רק שניכם. זה בהחלט יכול לעשות תחושה טובה ולהרגיע את ההתרגשות. זה הזמן לעשות פדיקור / מניקור לקראת מחר והעיקר לנצל את היום הזה כדי לנוח ולהתחיל להנות.
 

זה היום שלכם והכי חשוב שתיהנו ממנו!
 

 

הדברים הקטנים שיחסכו לכם כסף

חתונה היא אחת ההפקות הגדולות בחיים הן מבחינת חשיבות והן מבחינת התקציב הנדרש לכך. כיום, עלות חתונה ממוצעת היא מעל ל-100,000 ש"ח. להלן מספר טיפים שיכולים לחסוך לכם כמה אלפי שקלים בתוך ים ההוצאות.
 

רגע לפני שסוגרים...
ההחלטה הגדולה ביותר היא בחירת מקום האירוע. ברגע שהחלטתם, נשאר רק דבר אחד לעשות - לסגור על תאריך ולחתום על חוזה. מאחר שמדובר בהשקעת סכום כסף נכבד, חשוב לשקול את ההצעה שקיבלתם ולא לנהוג בפזיזות. התייעצו עם אנשים שאתם סומכים עליהם (הורים, משפחה, חברים), ואף הציעו להם להתלוות אליכם לפגישה שבה אתם מתכוונים לסגור עם המקום. 

 

זה הזמן להתמקח על כל דבר שהמקום מציע, החל במחיר המנה וכלה בתוספות עיצוב. 
מחיר מנה - זהו אחד המרכיבים העיקריים בעלות האירוע שכדאי לנסות ולהוזילו. 
אחד מקלפי המיקוח הוא מספר המוזמנים. אם מספר המוזמנים גדול, ציינו זאת ונסו להוריד את מחיר המנה (למשל מעל 400 אורחים, תקבלו 10% הנחה). 

 

בנוסף, התחייבות על מספר אורחים סופי לקראת האירוע, עשויה גם היא לאפשר לכם להוריד את מחיר המנה. 
 

תמחור לפי עונות - מקומות רבים מתמחרים לפי עונות השנה, כך שנוצר הבדל משמעותי במחירים בעונות השונות. אם אתם מתחתנים בתחילת אפריל, לדוגמא, אף שאפריל נחשב לקיץ, אפשר להתמקח כדי לקבל מחיר של עונת חורף. 

 

רוב המקומות יסכימו לספק לכם דברים רבים יותר או "לשקלל" דברים בתוך המחיר שהציעו, אך לא להוריד אותו. לדוגמא:
• לערוך את החתונה ביום חמישי תמורת אותו סכום.
• לשדרוג או הנחה בעיצוב הכללי או בעיצוב החופה.
• להוסיף מספר עמדות בקבלת פנים, לשדרג קינוחים, להוסיף עמדת קפה, 
   עמדת שמפנייה, עמדת חטיף לילה (או כל דבר אחר שהקייטרינג מציע כתוספת).
• לשקלל את החנייה במחיר.
• לאפשר שימוש במסכים.
• התשלום לאקו"ם יהיה על חשבון המקום.
• לדאוג למציל (במקומות שבהם יש בריכה).


לסיכום, אין ספק שהפקת חתונה מצריכה השקעה כלכלית לא קטנה. חשוב שתגדירו לעצמכם מהו התקציב העומד בפניכם ותדבקו בו. במקומות שניתן לחסוך – עשו זאת. זה רק יגרום לכם להיות יותר מעורבים ויצירתיים.
 

 

מסיבת רווקות 

לכל אחת יש את החברה הכי טובה שלה, וכשהיא מודיעה ש"אני מתחתנת!", ישר מתחילות כל ההכנות שלה, אבל גם את צריכה להתחיל להתכונן... למסיבת הרווקות! ערב שאמור להיות כל כולו מוקדש לכלת השמחה כשכל חברותיה הטובות סובבות אותה ונמצאות שם על מנת לשמח אותה ולחגוג עמה את ליל הרווקות האחרון (גם אם המסיבה נערכת שבוע לפני...).
אז במידה וגם עלייך נפל התפקיד החשוב הזה (ואם עוד לא נפל בחלקך, זה עוד ייקרה בעתיד), הנה כמה עצות לערוך את מסיבת הרווקות המושלמת:


מה היא באמת רוצה?
אמנם את זו שמארגנת את המסיבה, אבל חשוב לזכור שהמסיבה היא קודם כל של הכלה. לכן, חשוב לשאול אותה איזה סגנון מסיבה היא הייתה רוצה. אם את דמיינת לשכור וילה מטורפת עם בריכה, אבל כל מה שהיא רוצה זה לבלות בים, חשוב ללכת על הרצונות שלה, כדי שלא תתאכזב. יש כלות שיודעות בדיוק מה הן רוצות ואחרות שייתנו אווירה כללית. חשוב לדעת אם יש משהו שיביך אותה או יגרום לה להרגיש לא בנוח (משחקים, סקסולוגית וכו') ולהמנע מכך. המטרה היא שהכלה תהנה, ולא תרגיש לא בנוח במסיבה שלה.
 

להזמין או לא להזמין?
התייעצי עם הכלה לגבי הרשימת מוזמנות. גם אם נראה לך שאת מכירה אותה הכי טוב בעולם, ייתכן שיש לה שיקולים נוספים (פוליטיים/משפחתיים) וחשוב לה להזמין אנשים מסויימים. יש יתרונות וחסרונות למסיבת רווקות מצומצמת: בעוד שהיא יותר אינטימית ולבנות יותר נוח להפתח, העלות מתחלקת במעט בנות. 
בסופו של דבר, גם אם מדובר בחברות ממקומות שונים (חברות ילדות / צבא / אוניברסיטה), חשוב לתת לכולן הרגשה טובה ולייצר אווירה נינוחה.
 

המקום – יוצרים אווירה
ברגע שתביני מה יהיה כיף לכלה (יום בים / להתארח בבית של מישהי / טיול / ספא / מסיבה וכד') ותתאימי את מס' המוזמנות, תוכלי למצוא את המקום המתאים עבור מסיבת הרווקות. כדי לעשות את זה קצת יותר מיוחד, את יכולה לקשט אותו ולגרום לו להראות יותר חגיגי ואישי. אפשר להחליט שכל המסיבה תהיה בצבע מסויים או בנושא מסויים (קריבי / שנות ה-60/ פולני / ברודווי וכל נושא אחר העולה על רוחך), כך תוכלי להתאים את הקישוטים, הכלים של האוכל ואפילו את הלבוש שלכן. אפשר להכין לכל הבנות לבוש אחיד (חולצות עם תמונה של הכלה למשל) או לייצר קישוטים עם תמונות של החברות עם הכלה.
 

התכנסנו כאן היום... תכנית אמנותית
התכנית מאוד תלויה באופי של הכלה ושל הבנות. יש את האפשרות להביא מישהו חיצוני (סקסולוגית / שף פרטי/ סדנת שוקולד / סדנת ריקוד / נומרולוגית / סטנד אפיסט / חשפן וכו'). אפשרות אחרת (וזולה יותר ) היא להכין לבד את התכנית. גם במקרה הזה, חשוב לדעת מה הכלה אוהבת, האם משחקי סקס מביכים אותה או שהם דווקא יצחיקו? משחקים לא מביכים יכולים להיות על הכלה עצמה (טריוויה מי מכיר אותה הכי טוב למשל), משחקים הקשורים לכל אחת מהבנות ולכלה (לדוגמא: לכתוב חוויה משותפת שהייתה לכן והכלה צריכה לנחש מי החברה שכתבה זאת / להביא חפץ והכלה צריכה לנחש מי הביאה אותו ולספר את הסיפור מאחוריו) וכמובן, זה המקום להיות נוסטלגיים. אפשר להכין לכלה מצגת תמונות המשלבת תמונות שלה עם החברות לאורך השנים. התרגשות מובטחת.

 

ביס מפה, דרינק משם
אי אפשר ערב בנות בלי שתייה ואלכוהול! אם לא הזמנתם שף פרטי כחלק מהתכנית, חייבים לרפד את הבטן לפני שמתחילים לשתות. במידה והחלטתם על קונספט מסויים – אפשר שגם התפריט הקולינרי ילווה אותו ויתרום לאווירה הכללית. במידה ולא, אפשר לבקש מכל אחת מהבנות שתביא משהו (כמובן לחשוב מה הכלה אוהבת) ולמי שבא משהו קצת יותר מיוחד מערב סלטים ופשטידות, אפשר לעשות טייקאאוט ממסעדה שהכלה אוהבת. אוכל טוב ומושקע בטוח!

 

זה הכל בשבילך!
זהו ערב מלא בחוויות שרק בנות יודעות לעשות, וכדי להשאיר טעם טוב, מומלץ לתת איזו מזכרת לכלה מהאירוע. זו יכולה להיות מתנה מכל אחת (אפילו משהו סמלי וקטן אך עם מחשבה, יעשה את העבודה) עם ברכה (מרגשת, כמובן), או שאפשר להתאגד כל הבנות ולקנות ביחד משהו (יום פינוק, מסג' וכו') אפשרות נוספת היא להכין לכלה משהו מכולכן יחד: לאגד לספר / אלבום משהו מכל אחת מהמשתתפות (תמונה/ברכה/שיר שמוקדש לכלה / מתכון וכו'). במקרה הזה, ניתן גם לשלב אנשים שלאו דווקא נכחו במסיבת הרווקות (אמא/סבתא/חמה של הכלה). 
המתנות הכי כייפיות הן אלו שהושקעה בהן מחשבה. לפעמים לא צריך להוציא כסף ולקנות, אלא רק לעשות משהו קטן מהלב.

 

לסיכום, כדי לערוך לחברתך את המסיבה המושלמת חשוב שתעזרי בה ותביני מה טוב לה. השקעה ויצירתיות יכולות לשדרג את את המסיבה ואפילו בתקציב קטן. זה אירוע גדול עבור הכלה, אז תהיי בטוחה, שהצלחה שלו תגרור הערכה עמוקה מצדה ובפעם הבאה את זו שתהיי במרכז האירוע...
 

 

לפני שסוגרים חוזה

חיפוש המקום המושלם לערוך בו את חתונתכם הוא הדבר הקשה ביותר בכל התהליך - מקום שיגרום לכם להרגיש פרפרים בבטן, אך עדיין יעמוד במסגרת התקציב ושייענה על כל בקשותיכם, לא פשוט בכלל.
משמצאתם מקום שכזה, מומלץ להביא מישהו נוסף, שאתם סומכים עליו שייתרשם גם הוא מהמקום בעיניים אובייקטיביות.

 

ברגע שההחלטה נעשתה בליבכם, כל שנשאר הוא לחתום על חוזה. כמה דברים חשובים לשים לב אליהם בטרם תחתמו:

 

כמה אורחים הוא מכיל? שימו לב לא לבחור מקום קטן שיהיה צפוף מדי ביחס לכמות האורחים ולחילופין, שלא ייראה ריק. במקומות בהם אתם לא בטוחים, ניתן לבקש להגיע ביום בו יש אירוע עם מספר מוזמנים כמו שלכם, כך תוכלו להתרשם על מידת הנוחות / צפיפות.

 

האם מתקיימים במקום מספר אירועים בו זמנית? קחו בחשבון שעלול להיווצר מצב של בלבול בהגעה של האורחים לאירוע הנכון, לכן חשוב לוודא כי ההכוונה לאורחים נעשית בצורה ברורה ושישנה הפרדה מוחלטת בין האירועים. בעייה נוספת שעלולה לקרות היא רעש מהאירוע הנוסף (למשל, בדיוק בזמן החופה שלכם, יתנגן שיר שבירת כוס שלהם). בדקו בזמן אירוע, האם שומעים את האירוע הנוסף?

 

האם המקום מוגבל מבחינת שעות? אתם כבר מתכננים חתונה עד הבוקר, אבל יכול להיות שהמקום לא מאפשר זאת... חשוב לוודא האם ישנה הגבלת שעה במקום האירוע וכמו כן, לברר האם ישנו תשלום נוסף מעבר לשעה מסויימת. במידה וכן, נסו להתמקח גם על הסעיף הזה. קחו בחשבון שחתונה ממוצעת מסתיימת עד השעות 1-2 בלילה. 

 

אקוסטיקה – הצעירים כמובן מגיעים בשביל המוזיקה והריקודים בחתונה, אך האוכלוסייה היותר מבוגרת, נוטה לשבת, להנות מהחברה ולנהל שיחות. כדי לאפשר לשני העולמות לחיות בשלום, חשוב לברר האם הרמקולים פונים לרחבה ובכך מאפשרים לכל מי שלא בקרבתה, לנהל שיחה שקטה. האורחים שלכם יודו לכם אם האקוסטיקה תהיה טובה. אחת הטענות הכי נפוצות אצל מבוגרים היא: "היה מאוד רועש, לא יכלנו לדבר...".

 

איפה ימוקמו החלקים השונים של הערב - קבלת פנים, חופה, ריקודים. שימו לב שיש איזו שהיא זרימה הגיונית בין החללים השונים, במעבר בין חלק לחלק (למשל שהחופה היא לא הדבר הראשון שהאורחים רואים כשהם מגיעים למקום, אלא אזור הקבלת פנים). בנוסף, ודאו כי החללים הם בגדלים המתאימים לכמות האורחים שלכם (רחבת ריקודים למשל).

 

הבר –אנשים מגיעים לחתונה כדי להנות ולהשתחרר והבר הוא המקום לכך. שימו לב היכן ממוקם הבר, האם הוא קרוב לרחבה ונגיש לרוקדים? בנוסף, בררו האם ישנה אפשרות של הוצאת שתייה (צ'ייסרים) לרחבה בזמן הריקודים. כדאי לבדוק גם האם הבר הוא של המקום או שהוא בר חיצוני? איזו שתייה אלכוהולית כלולה במחיר ומה תרצו לשדרג? לעיתים משתלם לקנות שתייה אלכוהולית באופן עצמאי. ודאו אם ישנה אפשרות כזו ואם כן, האם ישנן הגבלות כלשהן (שתייה חייבת להיות כשרה וכד').

האוכל – אחד הדברים שאורחים זוכרים מחתונה הוא האוכל. ישנם מקומות שמספקים קייטרינג של המקום או שעובדים עם קייטרינג חיצוני. במידה והקייטרינג הוא של המקום - התנו את החוזה בטעימת המנות. בנוסף, בידקו האם יש בופה או הגשה אישית? כך תוכלו לבחור מה מתאים לכם.

נוחיות זה חשוב - במידה והנושא רלוונטי עבורכם, וודאו האם יש גישה לנכים / אנשים מבוגרים וכך גם לגבי שירותים עבור אותם אנשים (לא במעלה מדרגות תלולות, למשל)
ודאו מה מספר תאי השירותים ביחס לכמות האורחים? שלא יווצר מצב אבסורדי (במיוחד בשירותי הנשים), של תורים משתרכים. כמו כן, בידקו האם המקום שומר על ניקיון השירותים בזמן האירוע? (מומלץ להתרשם בעת ביקור בזמן אירוע). 

אקסטרות – לכל אחד יש החלום שלו לגבי החתונה, אך כל מקום והחוקים שלו. ודאו האם המקום מאפשר מצלמות רחף וקונפטי, או כל רעיון אחר שחשבתם לעשות. האם יש אפשרות למסכים? 

במקרה הכינותי מראש – לקראת החתונה תגלו שישנם מוזמנים שעד הרגע האחרון לא תדעו האם יפתיעו ויגיעו. ודאו עם המקום האם נשמרים מקומות למוזמנים לא צפויים ביום האירוע (רזרבות), וכמה? בדרך כלל נהוג לאפשר 10% רזרבות. 

חנייה - בדקו האם המקום מספק חנייה מסודרת והאם יש מספיק חנייה? ישנם מקומות אשר חנייה לא כלולה במחיר ועולה כסף לאורחים. זהו אחד הנושאים עליהם אפשר להתמקח ולהכליל אותו בגובה התשלום למקום.

 

ליתר ביטחון - כמה דברים שחשוב לוודא שיש במקום, ליתר ביטחון: האם יש גנרטור, למקרה הצורך? האם המקום מציע אלטרנטיבה ליום גשום? מהי מדיניות ביטולים (טפו, טפו, טפו)? האם יש ביטוח? האם יש חברת שמירה? האם יש למקום רשיון עסק?

לסיכום, ההחלטה על מקום האירוע היא הגדולה והחשובה ביותר (גם מהבחינה הכספית) ולכן שיקלו היטב את החלטתכם ובררו את כל הפרטים הקטנים לפני החתימה על החוזה והכי חשוב – תחתמו על החוזה בלב שלם וברוגע. מהרגע שסגרתם מקום – זהו, אפשר להתחיל לספור לאחור... מזל טוב!
 

  • Facebook

עקבו אחרינו:

כל הזכויות שמורות, מיכל שני בנטוב